----

----
----

Wednesday, January 13, 2010

Semorg semayang jumaat. Tinggal sorg diri. Boleh buat senam robik ni. Hoho

Busy! Busy! Byk gila kerja! Tertekan..

........

Hahaha. Okey. Kenyataan di atas adalah dusta semata mata. Mana ada busy kalau OJT (on job training).. Boleh bergembira lagi ada lah. Setakat ni kena belajar apa technician kena buat kalau nak pasang kabel baru, kalau ada laporan kerosakan...kena ikut je. Kalau faham, angguk. Kalau tak faham, angguk juga. Buat buat lah faham supaya dia tak perlu ulang balik sehingga ke dua duanya bosan. Ok?

Baiklah. Habis di situ.

Ok. Berita gembira dan berita pasrah. Ada ke berita pasrah? Berita pasrah ni adalah berita berita yang penerima nya perlu redho untuk hadapinya. Sbg cth, berita gaji telah di potong sebyk 10% oleh en.majikan..ataupun, berita janda dpn rumah yg di usya selama 3bln sudah menikah..ataupun berita bil air melambung sebab si suami lupa tutup air...semua itu harus redho kita terima kalau berlaku ke atas kita. Eh, sudah. Jangan melalut..ok. Sambung semula.

Berita gembira. Hari ini hari terakhir aku di jalan raja chulan. Berakhir juga episod aku kena berhimpit dalam star lrt, berakhir episod aku men'sound' brader yg tanak bg tempat duduk, juga berakhir episod aku terlihat bulu ketiak abg ensem..dan berakhir juga episod menapak 10minit ke tempat kerja dan sering masuk lambat ke ofis..dan kadang2 terpaksa berlari akibat di kejar hujan dan petir..dan tamat juga episod hampir terbunuh oleh asap rokok pemilik si jongang.. Aduh. Bila di kenang, indah juga episod2 duka itu. Ceh. Ayat tak bole blah.

Berita pasrah. Mulai Isnin depan, tempat training baru. Hari pertama, di Mutiara Bangsar. Hari ke dua, entah tak tau di mana tercampak.. Harus pasrah menerima. Kata berita pasrah,kan.. Tapi kan, entah entah perlu aku ulang episod duka sebelum ini?... Episod aku kena berhimpit dalam star lrt, episod aku men'sound' brader yg tanak bg tempat duduk, juga episod aku terlihat bulu ketiak abg ensem..dan juga episod menapak 10minit ke tempat kerja dan sering masuk lambat ke ofis..dan kadang2 terpaksa berlari akibat di kejar hujan dan petir..dan episod hampir terbunuh oleh asap rokok pemilik si jongang.... Entah lah..

Aku pasrah...

3 comments:

Shy Syaz said...

sabar ana..ade hikmah tuh.

:)

aiai said...

OJT...mcm crita attention pls la pulak..hu3

@naBest said...

shy - hehehe...ok la..sonok juge sebenarnye.. hohoho

aiai - hahaha.. tu lain daa..