----

----
----

Monday, December 05, 2011

Petang yang damai, terasa mengantuk..

Hari ni mama cuti lagi. Banyak sungguh cuti tahun ni. Cuti bersalin 2 bulan. Cuti masa Aiman meninggal 15 hari. Cuti alia demam campak 7 hari. Semua cuti-cuti tu bukan aku nak pun, tapi dah kena cuti. Lepas tu ada yang perli-perli pulak. Kau takda cuti bersalin, boleh la ko bising. Anak kau sihat walafiat, tak meninggal, tak sakit, sedap je nak perli-perli aku. Aku tak boleh blah betol dengan orang yang suke perli-perli, cakap-cakap belakang. Nak je aku doa dia kena macam yang aku kena. Boleh?

Tapi aku tak lah macam dia pun. Paling koman pun, aku mengadu kat roommate, En.Temmon. Kalau dulu, selain dari en.rommate, aku selalu mengadu dengan makcik noni. tp sekarang ni makcik noni jauh sangat. Time dia pun tak sama dengan aku kat malaysia ni. payah nak mengadu emo-emo.

Dan, hari ni...aku cuti lagi. Kau nak perli ke, nak emo ke kat sana, ada aku kisah? Bukan kau bagi gaji aku pun. haha. Minggu ni aku cuti penuh kecuali hari Rabu. Sebab hari tu ada event dekat planetarium, kl. Ok la kena masuk KL dari kena outstation kat Taiping 3 hari. hohohoho

Aku still cuti ni sebab Alia tak sihat betul lagi. Kalau hantar nursery pun, diorang akan suruh balik. Takut pula jangkit demam campak kat budak-budak sana. Kalau korang pun, mesti lah taknak kan kalau ada budak yang ada sakit yang mudah berjangkit berkeliaran dekat anak korang kan. Kan? Tu pasal la kena cuti lagiiii...


Ni lah Alia dengan tompok-tompok di wajah. Takpe lah anak. Penyeri muka tu. Biji-biji tu dah kering, jadi dia jadi gatal 1 badan. Kesian tengok tergaru-garu. huhuhu


Sekarang ni pulak, susahhhh sangat nak makan nasi. Sampai aku tak tau nak masak apa. Dia cuma suka roti dengan biskut. Asyik makan tu je, kenyang ke? Nasi goreng pagi tadi dia tak nak makan, jadi aku masak lah bihun. Boleh la jalannnn...huhuhuhu



Ini satu pencapaian baru. Alia suka makan ubat. Bila ajak makan ubat, laju je lari ke peti ais. "Nak! Nak!"... "Emmm..dap!" Pelik aku. Sebelum ni aku dengan En.Temmon kena pegang kaki tangan nak paksa makan ubat. huhu..

Ok lah. Mama harap Alia cepat sembuh ye. Mama sangat suke cuti dengan Alia. Tapi mama kena masuk ofis. Kalau tak mama stress kena perli. Mama tak nak la dapat darah tinggi pulak lepas ni.

Bawah ni gambar Alia waktu umur 1 tahun 7 bulan, dan umur 2 tahun 2 bulan. Makin cantik anak mama. Kalah la mama.....

6 comments:

ReeNDu said...

semoge alia cepat sembuh..

kepade yg perli2 tu.. lantok depa laa.. tak kene kat depa tu.. bole laa nak perli2 kan..

lastly.. anak mama mmg cantik.. mamanye?? ermm.. cantik la jugak.. hahahha

@naBest said...

haha..sebab mama cantik la alia jd cantik. lalala

♥ p a a n i ♥ said...

diorang perli sebab laen tak bukan sebab dengki! hahaha abaikan diorang.

kesiannye tgok bijik2 kt muke yaya tuuu. harap cepat sembuh yeee!

bini edy said...

aku pon penah kene perli sbb cuti beranak la, cuti anak sakit la..kene perli kat manusia yg takde life, manusia yg dah tua bangka umor 57 tak kawin lagi pastu hari2 duk depan pc je sampai kul 3,4 pagi..semua orang die nak ikut life die yg tak berapa mcm LIFE tuh..so lifeless..saba jelah ikut ati aku...emm emmm

M@YaZ said...

poni - hehehe..alia dh sembuh, cuma nk buang bintik2 tu aje. hohoho
bini edy - hahahah..tabah je lah kene perli. kalo layan, sakit jiwa.

M@YaZ said...

terkomen guna akaun jat la pulak. hahaha