----

----
----

Monday, December 12, 2011

Nak berbahasa tu, elok-elok lah...

Secara tiba-tiba pagi tadi aku telah membuang masa. rasa menyesal pulak pegi baca blog orang tu, dengan komen-komen dia sekali. ada satu blog ni entah dari mana aku dapat link, dok sedap la mengutuk rupa paras seseorang. gemok la..mata sepet la..pendek la.. macam kau dok maki-maki ciptaan Allah. ye lah..kau kan cantik. cantik ke?

maki-maki kan perkara biasa dalam dunia blogging. ah! macam tak biasa. aku tak kisah pun budak tu nak maki siapa-siapa. sekurangnya jujur. tu kata dia lah. like i care la kan. tapi yang macam buat aku tertanya-tanya tu, para pengkomen blog itu. kalau nak nasihat ke..tegur ke..marah ke.. sila buat secara berhemah. buat secara orang yang ada pendidikan. contoh:

"bawa bertaubat la dik...ciptaan Allah tu.."
"adik,kita tak baik kutuk2 orang taw. kalau nak kutuk, jgn la specific sangat..." (eh. boleh?)

tapi, kebanyakan orang yang komen tu tulis macam ni. contoh:

"fuck u! ko ni islam ke tak?"
"woi pompuan bodoh! kau tau tak berdosa kutuk2 orang! bla bla...( siap bagi hadis)
"kau ingat kau cantik sangat?hidung kembang!"

...dan banyak lagi...

amboiii... kalau kau nak marah, marah lah betul-betul. jijik pulak aku baca, bila kau nak tunjuk baik, dalam masa yang sama kau keji, maki dia. oooo...dia berdosa kalau kutuk ciptaan Allah. kau tak? kau tanya dia islam ke tak, tapi kau dok fuck fuck dia. dia salah, kau tak salah la?

alang-alang nak maki dia, biar maki sampai dia pengsan. jangan masuk kan nama islam dalam makian ko. kalau nak nasihat, nasihat baik-baik sampai dia terduduk. jangan masuk kan maki dalam nasihat kau. kan senang. benci betul aku dengan orang yang suka campur adukkan hukum.

--------------------------

“Saya akui sangat gementar sebelum setiap kali ingin memulakan babak ranjang dan mesra itu. Terus-terang, saya ingin lakon babak atas katil itu kerana belum pernah saya melakukan babak berkenaan sepanjang karier saya. Walaupun pada awalnya terasa pelik dan gementar, tetapi syukur Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar”.

Seriously, get a life!

1 comment:

dekna said...

babak ranjang~ syukur alhamdulillah...wat lawak pa ni....